‘Vijfentwintig jaar vakmanschap en loyaliteit’

Van der Wal elektrotechniek - team

Van der Wal Elektrotechniek bestond op 1 oktober 2024 precies vijfentwintig jaar. Een mijlpaal die oprichter Johan van der Wal graag aangrijpt om terug te blikken op de afgelopen jaren. Van een bescheiden start, tot een bedrijf dat zich onderscheidt door trouwe klanten en loyale medewerkers!

Johan deelt zijn inzichten en ervaringen.

Begin als zelfstandig ondernemer

Johan begon zijn onderneming destijds zonder specifieke doelen of grote ambities. “Eigenlijk was het een beetje door de stimulans van anderen”, geeft hij toe. “Ik had al een groep klanten die mij rechtstreeks benaderden toen ik nog in dienst was bij mijn vorige werkgever. Toen kreeg ik de vraag of ik dat niet voor mezelf wilde doen. Ik had nooit gedacht dat ik een eigen bedrijf zou starten, maar dat is wel gebeurd. Inmiddels is het uitgegroeid tot een solide bedrijf.”

Trouwe klantenkring en sterke relaties

Vanaf het begin heeft Johan zich gericht op het opbouwen van langdurige relaties met zijn klanten. “Wij hebben een hele trouwe klantenkring die vaak al jaren bij ons terugkomt. Als je je werk goed probeert te doen en mensen eerlijk en op een normale manier behandelt, komen ze vanzelf weer bij je terug. In de binnenvaartsector is dat vertrouwen enorm belangrijk: onze klanten weten dat wij hun taal spreken en dat we altijd klaarstaan om ze te helpen.”

Loyaliteit essentieel voor bedrijfsvoering

Johan benadrukt dat klantloyaliteit een essentieel onderdeel is van zijn bedrijfsvoering. “Ik vind het geweldig om te zien dat sommige klanten al sinds het begin bij ons zijn. Dat zegt iets over de kwaliteit en de manier waarop we met mensen omgaan.”

Eigen koers varen

Wat Van der Wal Elektrotechniek uniek maakt, is dat Johan altijd zijn eigen koers heeft gevaren. “Wij laten ons niet gek maken door de laatste trends en hebben onze eigen normen en waarden”, legt hij uit. “Neem bijvoorbeeld de trend van onlinemarketing via media zoals TikTok. Dat past gewoon niet bij ons.”

Technische ontwikkelingen op de voet volgen

Johan: “We houden vast aan onze eigen identiteit. We zijn bijvoorbeeld bereikbaar van maandag tot en met zaterdag. Klanten weten waar ze aan toe zijn, en dat vinden ze prettig. Uiteraard volgen we de trends in ons vakgebied op de voet, zodat we onze klanten goed kunnen bedienen wat betreft de laatste technische ontwikkelingen.”

Loyale medewerkers als fundament

Een ander belangrijk aspect van het succes, is het team van medewerkers. “Ik kan niet zonder mijn team”, zegt Johan. “Iedereen heeft zijn eigen waarde en kwaliteiten. Onze mensen werken hier vaak al lange tijd. Dat zorgt voor stabiliteit en continuïteit. Samen leveren we keer op keer knap vakmanschap en kunnen we de kwaliteit bieden die klanten van ons gewend zijn.”

Op naar de toekomst

Met 25 jaar aan ervaring en een stevige basis, kijkt Johan vol vertrouwen naar de toekomst. “We hebben door de jaren heen een stevige positie in de markt opgebouwd, en ik zie nog volop kansen om verder te groeien.  Maar wel op onze eigen manier en in lijn met onze eigen waarden. Daar blijven we trouw aan.”

Soli Deo Gloria

Heeft u vragen over dit artikel?

Johan vertelt u er graag meer over!

Stuur een mail →