Een tevreden klant aan het woord; dat is wat ons betreft de mooiste invulling van een nieuwsbericht. Schipper Kees de Boer van motorschip Hendrika geeft inzicht in zijn positieve ervaring met onze dienstverlening. Toen hij voor een uitdaging stond met zijn hoofdmotor, wendde hij zich tot ons. Het monitoringscherm was ‘versleten’.
Startscherm vervangen
Kees: “De verlichting van het startscherm was vorig jaar uitgevallen en ik kon de motorgegevens niet meer aflezen. Een nieuw startscherm moest matchen met de PLC op de motor. Dat is potentieel een dure vervanging. Van der Wal Elektrotechniek bood aan zelf de software te schrijven en zo te matchen met onze motor.”
Direct beeld
“Ze hebben het nieuwe scherm geïnstalleerd en het werkt goed”, vervolgt Kees. “En meer dan de helft goedkoper dan de initiële kostenraming! Toen ze het nieuwe scherm plaatsten, had ik direct beeld. Elke aanpassing die ik wilde, regelden ze op verzoek. Deze aanpak ken ik al jaren van hen. Daarom ben ik zo blij met hun dienstverlening.”
Gepland onderhoud
Met het vervangen van het scherm en de PLC, bleef de kast verder intact. Omdat Kees de Boer over uitstekende documentatie beschikte, hadden we helder inzicht in de te vervangen onderdelen. De installatie van de nieuwe onderdelen konden we combineren met een periode dat de Hendrika toch al voor onderhoud in Papendrecht zou liggen.
Moderne functies
Tijdens dat geplande onderhoud hebben we meerdere klussen tegelijkertijd uitgevoerd, waaronder het plaatsen van een camera met recorder. Kees is ook bijzonder te spreken over de toegevoegde moderne functies. Zoals de mogelijkheid op afstand de generator te starten en te stoppen, en het digitaal uitlezen van de accuspanning en stroomverbruik aan boord. “Het is een unieke oplossing voor mij. Ze passen moderne ontwikkelingen praktisch toe.”
Zonnepanelen
Een ander voorbeeld van onze toekomstgerichte oplossingen voor de Hendrika, is dat wij anderhalf jaar geleden al zonnepanelen hebben geplaatst. Kees: “Daardoor draait in de zomermaanden onze generator nauwelijks meer! Wanneer wij niet aan boord zijn, kan ik bovendien op afstand de generator starten in het geval van een storing. Zo leveren wij een duurzame bijdrage. Voor ons is dit een belangrijke investering!”
Voortvarende service
Kees concludeert enthousiast: “De service van Van der Wal Elektrotechniek is voortvarend. Storingen lossen ze negen van de tien keer telefonisch op, en anders komen ze aan boord. Hun geduld en vakbekwaamheid houden de Hendrika in topconditie.”
Wilt u ook voortvarend op stroom gehouden worden? Neem dan contact met ons op.